Baza wiedzy KSeF

Najważniejsze i zawsze aktualne informacje na temat KSeF zawsze pod ręką.


Polecane wpisy

tytuł artykułu na niebieskim tle z grafiką wektorową po prawej stronie certyfikatu

Certyfikat KSeF – wszystko, co musisz wiedzieć

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur sprawia, że coraz więcej firm musi zrozumieć, czym jest certyfikat KSeF i dlaczego staje się on kluczowy w codziennej pracy. Jeżeli wystawiasz faktury elektroniczne lub planujesz zautomatyzować ich wysyłkę, certyfikat będzie jednym z elementów, których nie możesz pominąć.

Czytaj dalej
tytuł artykułu na niebieskim tle z grafiką wektorową po prawej stronie certyfikatu

Certyfikat KSeF – wszystko, co musisz wiedzieć

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur sprawia, że coraz więcej firm musi zrozumieć, czym jest certyfikat KSeF i dlaczego staje się on kluczowy w codziennej pracy. Jeżeli wystawiasz faktury elektroniczne lub planujesz zautomatyzować ich wysyłkę, certyfikat będzie jednym z elementów, których nie możesz pominąć.

Czytaj dalej
wektoprowy ludzik idący po schodach na niebieskim tle

KSeF – od czego zacząć, żeby sprawnie wdrożyć e-faktury w firmie. 7 prostych kroków

Od 2026 r. KSeF (Krajowy System e-Faktur) stanie się obowiązkowy dla większości przedsiębiorców w Polsce. Jeśli zastanawiasz się, jak poradzić sobie z KSeF i od czego zacząć, poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki, które pomogą przygotować Twoją firmę do zmian krok po kroku.

Czytaj dalej

Wszystkie wpisy

tytuł artykułu na niebieskim tle z grafiką wektorową po prawej stronie certyfikatu

Certyfikat KSeF – wszystko, co musisz wiedzieć

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur sprawia, że coraz więcej firm musi zrozumieć, czym jest certyfikat KSeF i dlaczego staje się on kluczowy w codziennej pracy. Jeżeli wystawiasz faktury elektroniczne lub planujesz zautomatyzować ich wysyłkę, certyfikat będzie jednym z elementów, których nie możesz pominąć.

Czytaj dalej
wektoprowy ludzik idący po schodach na niebieskim tle

KSeF – od czego zacząć, żeby sprawnie wdrożyć e-faktury w firmie. 7 prostych kroków

Od 2026 r. KSeF (Krajowy System e-Faktur) stanie się obowiązkowy dla większości przedsiębiorców w Polsce. Jeśli zastanawiasz się, jak poradzić sobie z KSeF i od czego zacząć, poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki, które pomogą przygotować Twoją firmę do zmian krok po kroku.

Czytaj dalej
Tytuł artykułu na niebieskim tle z rysunkiem wektorowym telefonu komórkowego

KSeF: Aplikacja Podatnika od MF czy profesjonalny program do faktur – co wybrać?

Obowiązkowy KSeF oznacza zupełnie nowy sposób fakturowania. Aby ułatwić start przedsiębiorcom, Ministerstwo Finansów udostępni darmowe narzędzie do wystawiania faktur w KSeF – Aplikację Podatnika. Czy aplikacja wystarczy do obsługi firmowych faktur i czy może zastąpić profesjonalny program do wystawiania faktur?

Czytaj dalej
Niebieskie tło z tytułem i grafiką koperty

Co zmieni obowiązkowy KSeF, nawet jeśli już dziś wystawiasz e-faktury?

Wielu przedsiębiorców już dziś wystawia faktury elektroniczne, jednak Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nie kolejne narzędzie do wysyłania dokumentów, lecz zupełnie nowy model fakturowania. Sprawdź, dlaczego dotychczasowe e-faktury w KSeF nie wystarczą.

Czytaj dalej
Niebieski slajd z nagłówkiem i tarczą prędkości jak w aucie.

Wystawianie faktur w KSeF – co się zmieni dla przedsiębiorców?

Wraz z nadejściem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w 2026 roku przedsiębiorcy staną przed największą od lat zmianą w sposobie dokumentowania sprzedaży. System wprowadzi pełną cyfryzację obiegu faktur i zlikwiduje dotychczasową dowolność w ich wystawianiu.

Czytaj dalej
Tryb offline i offline24

Tryb offline w KSeF – jak wystawić fakturę, gdy system nie działa?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) ma działać bez przerwy, ale w razie awarii czy braku internetu nie zostajesz bez wyjścia. W takich sytuacjach możesz skorzystać z trybu offline lub offline24, które pozwalają wystawić fakturę mimo problemów z systemem.

Czytaj dalej
Uwierzytelnienie w KSeF

Jak działa uwierzytelnianie w KSeF? Wszystko, co musisz wiedzieć

Żeby móc wystawiać i odbierać faktury ustrukturyzowane w KSeF, trzeba przejść proces uwierzytelnienia. Jakie metody uwierzytelniania są dostępne w KSeF? Jak wybrać najlepszą? Wszystkiego dowiesz się z artykułu.

Czytaj dalej
Duplikat faktury

Duplikaty faktur a KSeF – jak zmieni się ich rola?

Wraz z wejściem obowiązkowego KSeF zmienią się zasady fakturowania, w tym wystawiania duplikatów. Sprawdź, co czeka duplikaty faktur w KSeF.

Czytaj dalej

Koszty w firmie a KSeF – Czy uda się je zoptymalizować?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to rządowe narzędzie, które już wkrótce stanie się obowiązkowe dla wszystkich przedsiębiorców. Od 1 kwietnia 2026 roku firmy będą musiały korzystać z e-faktur, przesyłając je za pomocą KSeF. Wdrożenie systemu budzi pytania o koszty i wpływ na budżet przedsiębiorstw. Czy nowe przepisy oznaczają dodatkowe obciążenie finansowe, czy może szansę na oszczędności?

Czytaj dalej

Aplikacja Podatnika KSeF – Jak z niej korzystać?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to rządowy projekt, który ma na celu ujednolicenie i usprawnienie procesu fakturowania w Polsce. Od 1 kwietnia 2026 roku każdy przedsiębiorca będzie zobowiązany do korzystania z tej platformy do wystawiania i przesyłania faktur elektronicznych. Jednym z narzędzi, które ułatwiają obsługę systemu, jest Aplikacja Podatnika KSeF. W niniejszym poradniku dowiesz się, jak zacząć z niej korzystać, jakie funkcje oferuje oraz dlaczego warto zintegrować się z KSeF API.

Czytaj dalej

System KSeF – o co zapytać dostawcę oprogramowania?

Wraz z obowiązkowym wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 kwietnia 2026 roku dla wszystkich przedsiębiorców, firmy muszą przygotować się na zmiany w procesie wystawiania faktur. Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie faktury będą musiały być przesyłane za pośrednictwem KSeF, co wymaga odpowiedniego narzędzia – systemu do wystawiania faktur, który będzie zgodny z wymaganiami nowego rozwiązania. 

Czytaj dalej

Jak korzystać z Infolinii Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to innowacyjne narzędzie, które już wkrótce stanie się obowiązkowe dla wszystkich przedsiębiorców w Polsce. Od 1 kwietnia 2026 roku każdy podmiot będzie zobowiązany do korzystania z tego systemu, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, gdzie szukać pomocy w razie pytań lub problemów. Jednym z najważniejszych kanałów wsparcia jest infolinia KSeF, obsługiwana przez Krajową Administrację Skarbową (KAS). Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na temat jej działania i zakresu pomocy.

Czytaj dalej

KSeF od kiedy? Sprawdź najnowsze daty i przygotuj firmę na zmiany

Zmiany w systemie fakturowania zbliżają się szybko, a przedsiębiorcy muszą być na nie przygotowani. Krajowy System e-Faktur (KSeF) wkrótce stanie się obowiązkowy. Od kiedy dokładnie zacznie obowiązywać? Jakie kroki warto podjąć, by wdrożenie KSeF przebiegło bez problemów? W tym artykule sprawdzisz najnowsze terminy KSeF i dowiesz się, jak skutecznie przygotować firmę na te zmiany.

Czytaj dalej

Czy e-faktury są bezpieczne?

Wprowadzenie e-faktur do obiegu dokumentów firmowych budzi wiele pytań dotyczących ich bezpieczeństwa. E-faktury oferują wiele korzyści, ale kluczowe jest zrozumienie, jak są one chronione oraz jakie przepisy regulują ich stosowanie.

Czytaj dalej

Czy wdrażając inny elektroniczny system faktur będę gotowy na KSEF?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowoczesna platforma stworzona przez Ministerstwo Finansów, która ma na celu uproszczenie i zautomatyzowanie procesu fakturowania w Polsce. Dzięki KSeF przedsiębiorcy mogą wystawiać, odbierać i archiwizować faktury elektroniczne w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami. System ten wprowadza jednolity standard dla faktur elektronicznych, co znacznie ułatwia zarządzanie dokumentacją finansową. Warto wiedzieć, że na rynku dostępnych jest wiele systemów zintegrowanych z KSeF, które mogą pomóc przedsiębiorcom w płynnym przejściu na e-fakturowanie.

Czytaj dalej

Jak wygląda proces elektronicznego rozliczania faktur w praktyce?

E faktury to innowacyjne rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie dokumentami finansowymi w firmach. Proces rozliczenia e-faktur jest prosty i efektywny, a wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) jeszcze bardziej usprawni te procedury. Poniżej opisujemy, jak w praktyce wygląda elektroniczne rozliczanie faktur.

Czytaj dalej

Czy w mojej firmie warto wprowadzić e-faktury pomimo przesunięcia KSeF?

Choć obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) został przesunięty na 2026 rok, wiele firm zastanawia się, czy warto wprowadzić e-faktury już teraz. Warto podkreślić, że mimo przesunięcia terminu, przedsiębiorcy mogą już teraz czerpać liczne korzyści z wcześniejszego wdrożenia e-faktur. Dzięki temu mogą przygotować się na przyszłe obowiązki i jednocześnie usprawnić swoje procesy księgowe.

Czytaj dalej

Konsultacje dwóch aktów wykonawczych w sprawie obowiązkowego KSeF przez Ministerstwo Finansów.

Ministerstwo Finansów rozpoczęło konsultacje dotyczące dwóch kluczowych aktów wykonawczych związanych z obowiązkowym wdrażaniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Proces ten stanowi istotny krok w stronę pełnej digitalizacji fakturowania w Polsce, mający na celu poprawę efektywności i transparentności obiegu dokumentów finansowych.

Czytaj dalej
KSEF odroczony i przełożony na 2026

Dlaczego KSEF został odroczony i przełożony na 2026?

Decyzja o przesunięciu obowiązkowego wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) na 2026 rok była podyktowana przede wszystkim poważnymi problemami technicznymi, które zostały wykryte podczas audytu systemu.

Czytaj dalej
KSEF akty wykonawcze

Konsultacje dwóch aktów wykonawczych w sprawie obowiązkowego KSeF przez Ministerstwo Finansów.

Ministerstwo Finansów rozpoczęło konsultacje dotyczące dwóch kluczowych aktów wykonawczych związanych z obowiązkowym wdrażaniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Proces ten stanowi istotny krok w stronę pełnej digitalizacji fakturowania w Polsce, mający na celu poprawę efektywności i transparentności obiegu dokumentów finansowych.

Czytaj dalej
Elektroniczne rozliczanie faktur

Jak wygląda proces elektronicznego rozliczania faktur w praktyce?

E faktury to innowacyjne rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie dokumentami finansowymi w firmach. Proces rozliczenia e-faktur jest prosty i efektywny, a wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) jeszcze bardziej usprawni te procedury. Poniżej opisujemy, jak w praktyce wygląda elektroniczne rozliczanie faktur.

Czytaj dalej
KSEF - wdrażanie

Czy wdrażając inny elektroniczny system faktur będę gotowy na KSEF?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowoczesna platforma stworzona przez Ministerstwo Finansów, która ma na celu uproszczenie i zautomatyzowanie procesu fakturowania w Polsce. Dzięki KSeF przedsiębiorcy mogą wystawiać, odbierać i archiwizować faktury elektroniczne w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami. System ten wprowadza jednolity standard dla faktur elektronicznych, co znacznie ułatwia zarządzanie dokumentacją finansową. Warto wiedzieć, że na rynku dostępnych jest wiele systemów zintegrowanych z KSeF, które mogą pomóc przedsiębiorcom w płynnym przejściu na e-fakturowanie.

Czytaj dalej
Publikacja roboczej wersji struktury logicznej FA(2)

Publikacja roboczej wersji struktury logicznej FA(2) przez Ministerstwo Finansów

Ministerstwo Finansów opublikowało roboczą wersję struktury logicznej FA(2) dla systemu e-Faktur (KSeF). Nowa struktura została udostępniona 23 maja 2023 roku, mając na celu przygotowanie podatników do obowiązkowego korzystania z KSeF, które będzie obowiązywać od 1 lutego 2026 roku dla dużych przedsiębiorstw oraz od 1 kwietnia 2026 roku dla pozostałych firm. Struktura FA(2) miała za zadanie zastąpić obecną wersję FA(1) od 1 września 2023 roku.

Czytaj dalej
KSEF - skierowanie projektu ustawy

Skierowanie projektu ustawy o KSeF do Sejmu

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowoczesne rozwiązanie przygotowane przez Ministerstwo Finansów, które ma zrewolucjonizować proces wystawiania faktur w Polsce.

Czytaj dalej
Ustawa KSeF

Ustawa KSeF - Przepisy stojące za Krajowym Systemem e-Faktur

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowoczesne rozwiązanie opracowane przez Ministerstwo Finansów, mające na celu usprawnienie procesu fakturowania w Polsce. Wprowadzenie KSeF opiera się na kilku kluczowych aktach prawnych.

Czytaj dalej
Faktura ustrukturyzowana

Faktura ustrukturyzowana - Od kiedy obowiązkowa?

Faktura ustrukturyzowana to nowoczesny format fakturowania, który wkrótce stanie się standardem w Polsce. Jednak dziś wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: faktury ustrukturyzowane co to jest? Są to faktury elektroniczne przesyłane i odbierane za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Charakteryzują się określoną strukturą danych, co umożliwia ich automatyczne przetwarzanie przez systemy informatyczne.

Czytaj dalej
KSEF przełożony - testy i konsultacje

KSEF przełożony - Czy dalej będą prowadzone testy i konsultacje?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to innowacyjne rozwiązanie, które miało zrewolucjonizować sposób wystawiania faktur w Polsce. Jednak ostatnie zmiany legislacyjne spowodowały przesunięcie terminu jego obowiązkowego wdrożenia. Wiele osób zastanawia się teraz, czy mimo tego przesunięcia nadal będą prowadzone testy i konsultacje.

Czytaj dalej
KSEF - inne systemy fakturowe

Czy z KSeF-u będziemy korzystać poprzez inne systemy fakturowe?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowoczesne rozwiązanie wprowadzone przez Ministerstwo Finansów, które ma na celu uproszczenie i usprawnienie procesu wystawiania faktur w Polsce.

Czytaj dalej
KSeF a obowiązki prawne

KSeF a obowiązki prawne: Co każdy właściciel mikrofirmy powinien wiedzieć?

Mikrofirmy stanowią fundament polskiej gospodarki. Według danych z 2020 roku, aż 96,7% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce to mikrofirmy, czyli podmioty zatrudniające od 1 do 9 osób, z rocznym obrotem lub bilansem nieprzekraczającym 2 milionów euro. Ze względu na ich znaczenie dla gospodarki, zrozumienie nadchodzących zmian prawnych dotyczących Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) jest kluczowe dla każdego właściciela mikrofirma.

Czytaj dalej
KSEF - korzyści dla środowiska wynikające z e-faktur

Korzyści dla środowiska wynikające z e-faktur – czy faktycznie KSEF ma tutaj znaczenie?

W dobie rosnącej świadomości ekologicznej coraz więcej firm i instytucji stawia na rozwiązania przyjazne środowisku. Jednym z takich rozwiązań, które zdobywa na popularności ze względu na swoje proekologiczne aspekty, są elektroniczne faktury. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w Polsce otwiera nowe możliwości nie tylko w zakresie efektywności biznesowej, ale również w kontekście ochrony środowiska. W tym artykule przyjrzymy się, jakie korzyści dla środowiska niesie ze sobą wdrożenie e-faktur, a w szczególności systemu KSeF.

Czytaj dalej
KSEF a inne systemy fakturowe

Czy KSEF ma szansę zastąpić inne systemy fakturowe?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to inicjatywa rządu polskiego, której celem jest cyfryzacja procesów fakturowania w Polsce. Od momentu jego wprowadzenia jako opcji dobrowolnej, a w przyszłości jako systemu obowiązkowego, KSeF zyskuje na popularności i funkcjonalności. Ale czy KSeF ma szansę zastąpić inne, już istniejące systemy fakturowe? W tym artykule przyjrzymy się możliwościom, jakie oferuje KSeF, oraz jego potencjałowi do stania się dominującym rozwiązaniem na rynku.

Czytaj dalej
Czy faktury elektroniczne przekładają się na szybsze uzyskanie zapłaty?

Czy faktury elektroniczne przekładają się na szybsze uzyskanie zapłaty?

W dobie cyfryzacji faktury elektroniczne stają się coraz bardziej popularne wśród przedsiębiorstw, zarówno dużych korporacji, jak i małych firm. Zmiany w prawodawstwie przyczyniają się do tego, że przedsiębiorcy coraz częściej pytają, czy przejście na e-faktury rzeczywiście może przyspieszyć proces uzyskiwania zapłat od kontrahentów. W tym artykule przyjrzymy się, jak faktura elektroniczna wpływa na cykl płatności i czy może skutecznie przyspieszyć przepływ środków finansowych w firmie.

Czytaj dalej
KSeF - automatyzacja procesów księgowych w firmie

Jak wykorzystać KSeF do automatyzacji procesów księgowych w firmie?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) otwiera przed polskimi przedsiębiorstwami nowe możliwości w zakresie optymalizacji i automatyzacji procesów księgowych. System ten, będący odpowiedzią na rosnące potrzeby cyfryzacji i efektywności operacyjnej, może znacząco przyspieszyć i usprawnić zarządzanie finansami w firmach. W tym artykule przyjrzymy się, jak działa KSeF, jakie korzyści przynosi jego implementacja oraz jak można go wykorzystać do automatyzacji księgowości.

Czytaj dalej
KSEF - wymagania prawne

Wymagania prawne w KSeF – dlaczego wprowadzenie jest aż tak skomplikowane?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) jest jednym z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych realizowanych w Polsce w ostatnich latach. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest to tylko kwestia zmiany formatu faktur z papierowego na elektroniczny, rzeczywistość jest znacznie bardziej skomplikowana. Poniżej przyglądamy się wymaganiom prawnym i technicznym systemu KSeF, które mają kluczowe znaczenie dla jego skuteczności i bezpieczeństwa.

Czytaj dalej
KSEF - projekt ustawy odraczającej

Poznaj szczegóły projektu ustawy odraczającej KSeF do 2026

W ostatnich miesiącach temat KSeF, czyli Krajowego Systemu e-Faktur, był szeroko komentowany zarówno w mediach, jak i w środowiskach biznesowych. W wyniku zdiagnozowanych błędów krytycznych oraz potrzeby dalszego dopracowania systemu, wprowadzenie obowiązkowego KSeF zostało przesunięte. W tym artykule omówimy kluczowe elementy i przesunięcia terminów, które dotyczą tego ważnego projektu.

Czytaj dalej

Od kiedy KSEF? Krajowy System e-Faktur obowiązkowy od 2026!

Nowa data KSeF! Krajowy System e-Faktur obowiązkowy od 1 lutego 2026 dla podmiotów o obrotach powyżej 200 mln zł i dla wszystkich przedsiębiorców od 1 kwietnia 2026r.

 

Czytaj dalej
KSEF - faktury dla klienta spoza UE

KSeF faktury zagraniczne: Co w przypadku wystawienia faktury dla klienta spoza UE?

W dobie globalizacji i rosnącej liczby transakcji międzynarodowych, przedsiębiorcy często stają przed koniecznością wystawienia faktur dla klientów z różnych zakątków świata, w tym również spoza Unii Europejskiej. W Polsce, wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) ma znacząco ułatwić proces fakturowania, jednak jego stosowanie w przypadku transakcji międzynarodowych może rodzić pytania. W szczególności istotne jest zrozumienie, jak w praktyce wygląda kwestia wystawienia faktur dla klientów spoza UE w ramach KSeF.

Czytaj dalej
KSEF - masowe pobieranie faktur

Czy będzie możliwość masowego pobierania faktur z KSeF, np. poprzez API?

System KSeF, czyli centralna baza danych, ma na celu usprawnienie procesu wystawiania, odbierania oraz przechowywania faktur elektronicznych. Jednak dla wielu przedsiębiorców kluczowym pytaniem jest, czy i jak będą mogli pobierać faktury masowo, na przykład przez API. W tym artykule przyjrzymy się możliwościom i mechanizmom, jakie oferuje w tym kontekście system KSeF.

Czytaj dalej
KSEF - akceptacja odbiorcy faktury

Czy w przypadku obowiązkowego KSEF wymagana będzie akceptacja odbiorcy faktury?

Wprowadzenie obowiązkowych e-faktur w ramach Krajowego Systemu e-Faktur (KSEF), które wejdzie w życie w Polsce, budzi wiele pytań i wątpliwości wśród przedsiębiorców. Jednym z kluczowych zagadnień jest kwestia zgody na odbiór e-faktur przez nabywców. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu, jak przepisy regulują tę sprawę oraz jakie obowiązki i prawa mają odbiorcy e-faktur.

Czytaj dalej
E-faktury a załączniki

E-faktury a załączniki – czy mamy możliwość ich dodawania, np. protokołów odbioru?

Wprowadzenie systemu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zmieniło sposób, w jaki przedsiębiorstwa wystawiają i zarządzają fakturami VAT w Polsce. E-faktura KSeF to ustrukturyzowany dokument elektroniczny, który spełnia wymogi formalne określone przez Ministerstwo Finansów i jest przesyłany wyłącznie poprzez system KSeF. W obliczu rosnącej cyfryzacji procesów biznesowych, ważne jest zrozumienie, jak w ramach tego systemu można zarządzać dokumentacją towarzyszącą, taką jak protokoły odbioru czy inne załączniki.

Czytaj dalej
KSEF autoryzacja

Czy autoryzacja w KSEF musi być per osoba, czy może być per firma?

System Krajowy System e-Faktur (KSeF) zmienił sposób, w jaki przedsiębiorstwa i jednostki gospodarcze w Polsce zarządzają fakturami. Kluczowym aspektem korzystania z systemu jest proces autoryzacji, który pozwala na dostęp i zarządzanie fakturami elektronicznymi. Powstaje pytanie: czy autoryzacja w KSeF musi być przypisana do konkretnej osoby, czy też może być przydzielona na poziomie firmy?

Czytaj dalej
KSEF a papierowa faktura

Czy papierowa forma faktury będzie zbędna po wprowadzeniu KSeF?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanowi znaczący krok w kierunku cyfryzacji procesów księgowych w Polsce. System ten, zaprojektowany przez Ministerstwo Finansów, ma na celu ułatwienie i przyspieszenie procesu wystawiania oraz odbierania faktur, co stawia pytanie o przyszłość faktur papierowych. Czy po pełnym wdrożeniu KSeF, tradycyjna faktura papierowa stanie się zbędna?

Czytaj dalej
Konsultacje specyfiki oprogramowania KSEF

Konsultacje specyfiki oprogramowania KSEF

Ministerstwo Finansów ogłosiło rozpoczęcie konsultacji dotyczących projektu specyfikacji oprogramowania interfejsowego dla Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Proces ten ma na celu zbieranie opinii oraz propozycji modyfikacji od użytkowników systemu oraz podmiotów zewnętrznych, które mogą przyczynić się do usprawnienia funkcjonalności KSeF. Dzięki temu możliwe będzie dostosowanie oprogramowania do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorców, co zwiększy jego użyteczność w codziennej pracy.

Czytaj dalej
Samofakturowanie w KSEF

Samofakturowanie w KSEF – Czy będzie możliwe?

Samofakturowanie to mechanizm umożliwiający nabywcy faktur wystawianie ich w imieniu oraz na rzecz sprzedawcy, stosowany jest przede wszystkim w celu usprawnienia procesów księgowych oraz obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) rodzi pytania o przyszłość tej procedury. Czy w nowym systemie samofakturowanie będzie możliwe? Jakie zmiany przyniesie KSeF dla tej formy rozliczeń?

Czytaj dalej
KSEF od kiedy będzie wprowadzony

Czy istnieje możliwość, że KSEF nie zostanie wprowadzony?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanowi ważny krok w kierunku cyfryzacji procesów podatkowych w Polsce. Pierwotnie zaplanowano, że system stanie się obowiązkowy dla wszystkich podatników VAT od lipca 2024 roku. Jednak najnowsze doniesienia z Ministerstwa Finansów wskazują na możliwe opóźnienia, co prowadzi do zasadnych pytań przedsiębiorców: „Czy KSeF wejdzie w życie zgodnie z planem?” oraz „Od kiedy KSeF będzie obowiązywał?”

Czytaj dalej
KSeF a faktury papierowe

Czy w związku z wejściem KSeF faktury papierowe znikną z obrotu?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanowi istotny krok w kierunku cyfryzacji obrotu gospodarczego w Polsce. Inicjatywa ta, zapoczątkowana przez Ministerstwo Finansów, ma na celu ułatwienie i usprawnienie procesu wystawiania oraz odbioru faktur, jednocześnie dążąc do wyeliminowania tradycyjnych metod ich przekazywania, takich jak dokumenty papierowe, pliki PDF i DOC. Jednak pojawia się pytanie: czy wprowadzenie KSeF oznacza definitywne zniknięcie faktur papierowych z obrotu?

Czytaj dalej
Czy KSeF zastąpi OCR?

Czy KSeF zastąpi OCR?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na nowoczesne i efektywne rozwiązania w zakresie fakturowania. Jednakże, pojawia się pytanie o przyszłość technologii OCR (Optical Character Recognition) w kontekście dominacji systemów takich jak KSeF. Czy KSeF zastąpi w pełni potrzebę stosowania OCR?

Czytaj dalej
KSEF- prawidłowe wystawienie faktury online

Co jest potrzebne do prawidłowego wystawienia faktury online w KSeF?

Przejście na e-fakturę ustrukturyzowaną jest nie tylko krokiem ku cyfryzacji i usprawnieniu procesów księgowych, ale również wymogiem nowoczesnego biznesu. Aby prawidłowo wystawić fakturę online w systemie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), niezbędne jest spełnienie kilku kluczowych warunków. Dzięki temu proces będzie przebiegał płynnie, zgodnie z przepisami i bez zbędnych komplikacji. Oto, co każdy przedsiębiorca powinien przygotować, aby efektywnie korzystać z systemu KSeF.

Czytaj dalej
Jakie dane zawiera faktura ustrukturyzowana

Jakie dane zawiera faktura ustrukturyzowana i jak ją przygotować?

Wdrożenie systemu Krajowego Systemu e-Faktur wprowadziło nowy standard dokumentów sprzedaży – fakturę ustrukturyzowaną. Jest to ustrukturyzowana faktura elektroniczna, która ma na celu ujednolicenie procesu fakturowania i ułatwienie kontroli transakcji przez organy podatkowe. Przyjrzyjmy się, jakie elementy zawiera e faktura ustrukturyzowana i jak należy ją przygotować.

Czytaj dalej
Wdrożenie e-faktur w swojej firmie

Kiedy warto rozpocząć wdrożenie e-faktur w swojej firmie?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanowi znaczący krok w procesie cyfryzacji polskiej gospodarki, który ma na celu usprawnienie i uproszczenie obiegu dokumentów faktury między przedsiębiorstwami a administracją skarbową. W związku z nadchodzącymi zmianami, wielu przedsiębiorców zastanawia się, kiedy warto rozpocząć wdrożenie e-faktur w swojej firmie. Odpowiedź jest prosta: im wcześniej, tym lepiej.

Czytaj dalej
Zmiany w KSeF po konsultacjach

Zmiany w KSeF po konsultacjach – bardziej przyjazny dla przedsiębiorców

W odpowiedzi na głos społeczności przedsiębiorców oraz po serii konsultacji, Ministerstwo Finansów ogłosiło szereg kluczowych zmian w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF), które mają na celu uczynienie systemu bardziej przyjaznym i dostępnym dla szerokiego grona użytkowników. Zmiany te dotyczą zarówno terminów wdrożenia, jak i samych procedur fakturowania, dając przedsiębiorcom więcej czasu i elastyczności w adaptacji do nowych wymogów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany w KSeF, które każdy przedsiębiorca powinien poznać.

Czytaj dalej
KSEF - koniec konsultacji

Koniec konsultacji KSeF – Zmiany i wnioski po konsultacjach

Po intensywnym miesiącu konsultacji dotyczących Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), Ministerstwo Finansów zamyka ten etap dialogu z użytkownikami. Około 10 tysięcy osób wzięło udział w cyklu spotkań "Konsultujemy KSeF", dzieląc się swoimi opiniami i sugestiami. Teraz, przed nami podsumowanie wyników i zapowiedź planowanych zmian w systemie KSeF.

Czytaj dalej
KSeF a więcej pracowników w firmie

KSeF a więcej pracowników w firmie

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanowi znaczącą zmianę w polskim systemie podatkowym, wprowadzając ułatwienia w wystawianiu i zarządzaniu fakturami elektronicznymi. W kontekście firm z dużą liczbą pracowników, zrozumienie mechanizmu działania KSeF, możliwości nadawania uprawnień oraz opcji integracji z obecnymi systemami księgowymi jest kluczowe dla efektywnej pracy.

Czytaj dalej
KSEF - kto powinien korzystać

Kto powinien już korzystać z systemu e-faktur?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanowi kluczowy moment dla polskich przedsiębiorców, zmieniając oblicze tradycyjnego fakturowania. Chociaż obowiązkowe przystąpienie do systemu zostało przesunięte, to korzyści płynące z wczesnej adaptacji mogą znacząco wpłynąć na efektywność i bezpieczeństwo operacji biznesowych. Sprawdź, dlaczego już teraz warto zainteresować się e-fakturowaniem i kto może na tym najwięcej zyskać.

Czytaj dalej
KSeF a JPK_FA

KSeF a JPK_FA: Wszystko, co musisz wiedzieć

W ostatnich latach, zarówno przedsiębiorcy, jak i organy podatkowe w Polsce, doświadczają znaczących zmian w zakresie rozliczeń elektronicznych. Jednym z kluczowych aspektów, który zyskał na znaczeniu, jest Jednolity Plik Kontrolny dla Faktur (JPK_FA) oraz wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Czytaj dalej
Nowe Q&A na stronie MF

Nowe Q&A na stronie MF – warto podsumować

KSeF, jako element cyfryzacji procesów podatkowych, zyskuje na znaczeniu, a jego wdrożenie w formule obowiązkowej było pierwotnie zaplanowane na 1 lipca 2024 roku. Jednak, jak wynika z ostatnich informacji, wprowadzenie KSeF w formie obowiązkowej zostanie przesunięte na późniejszy termin.

Czytaj dalej
KSeF a zmiany w JPK_KR

Czy KSeF powoduje zmiany w JPK_KR?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to ważny krok w procesie cyfryzacji polskiej administracji podatkowej. Wśród przedsiębiorców i księgowych nasuwa się jednak pytanie: czy implementacja KSeF wpłynie na strukturę i obowiązek raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla ksiąg rachunkowych (JPK_KR)? Aby odpowiedzieć na to pytanie, przyjrzyjmy się bliżej, czym jest JPK_KR, jakie obowiązki z nim związane spoczywają na przedsiębiorcach oraz jak wprowadzenie KSeF może wpłynąć na te procesy.

Czytaj dalej
Dokumenty wyłączone z wysyłki do KSEF

Jakie dokumenty będą wyłączone z wysyłki do KSEF?

Wprowadzenie do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oznacza istotną zmianę w sposobie, w jaki przedsiębiorcy w Polsce będą wystawiać i zarządzać fakturami. System ten, mający na celu ułatwienie i usprawnienie procesu fakturowania, wprowadza jednocześnie szereg wyjątków i regulacji dotyczących tego, jakie dokumenty mogą, a jakie nie mogą być przekazywane przez KSeF. W tym artykule przyjrzymy się bliżej, które dokumenty zostaną wyłączone z obowiązku wysyłki do KSeF.

Czytaj dalej
Pieczęć elektroniczna a ZAW-FA - różnice

Różnica między pieczęcią elektroniczną a ZAW-FA

Kluczowym aspektem efektywnego korzystania z systemu KSeF jest odpowiednie zarządzanie uprawnieniami, które determinuje, kto i w jaki sposób może przeglądać, wystawiać, oraz odbierać faktury ustrukturyzowane. W zależności od formy prawnej przedsiębiorstwa, proces uzyskiwania uprawnień może się różnić.

Czytaj dalej
KSEF - sprzedaż na rzecz podmiotów zagranicznych

Sprzedaż na rzecz podmiotów zagranicznych – czy muszę wystawić w KSEF?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) jest jednym z kluczowych narzędzi, które rewolucjonizują fakturowanie w Polsce. System ten pozwala na elektroniczne wystawianie i otrzymywanie faktur w sposób uporządkowany i zgodny z obowiązującymi przepisami. Jednak pojawia się pytanie: czy w kontekście sprzedaży na rzecz podmiotów zagranicznych, przedsiębiorcy są zobowiązani do korzystania z KSeF?

Czytaj dalej
Konsultacje w sprawie KSEF

Odbył się start konsultacji w sprawie KSEF

Rozpoczęcie konsultacji w sprawie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to ważny krok w stronę ułatwienia przedsiębiorcom przejścia na cyfrowy system fakturowania. W odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania biznesu, polskie Ministerstwo Finansów zdecydowało się przesunąć obowiązkowe wprowadzenie KSeF, jednocześnie otwierając przestrzeń na dialog w formie konsultacji KSeF. Celem tych działań jest nie tylko dostosowanie systemu do realiów rynkowych, ale też zapewnienie wsparcia i szkolenia dla przedsiębiorców.

Czytaj dalej
Ukrywanie faktur w KSeF

Ukrywanie faktur – Nowa funkcjonalność w KSeF

W dobie cyfryzacji, gdzie większość procesów biznesowych przenosi się do internetu, kluczową rolę odgrywa optymalizacja oraz usprawnienie każdej części działalności przedsiębiorstwa, w tym także rozliczeń podatkowych. Właśnie w tym kontekście wprowadzono nową funkcjonalność do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) – ukrywanie faktur, która może okazać się pomocna w kontekście zarządzania niepewnymi transakcjami. Czym jest ukrywanie faktur KSeF i jak może wpłynąć na twoje przedsiębiorstwo?

Czytaj dalej
KSEF - uwierzytelnianie i autoryzacja

Uwierzytelnianie a autoryzacja w KSeF

W erze cyfrowej transformacji, gdzie technologia nieustannie kształtuje krajobraz gospodarczy i społeczny, bezpieczeństwo danych stało się fundamentem zaufania i efektywności w prowadzeniu działalności online. W kontekście Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), dwa kluczowe pojęcia – uwierzytelnianie i autoryzacja – odgrywają zasadniczą rolę w zapewnieniu bezpiecznego i sprawnego przepływu informacji podatkowych między przedsiębiorstwami a administracją skarbową.

Czytaj dalej
Uprawnienia pierwotne w KSeF

Uprawnienia pierwotne w KSeF – Zgłoszenie ZAW-FA

Krajowy System e-Faktur (KSeF), będący innowacyjnym rozwiązaniem w zakresie wystawiania i zarządzania fakturami elektronicznymi, wymaga od użytkowników zrozumienia zasad przyznawania uprawnień, w tym kluczowego procesu zgłoszenia ZAW-FA. Przyjrzymy się bliżej rodzajom uprawnień w systemie KSeF oraz ZAW-FA – jak wypełnić, kto musi to zrobić i kiedy.

Czytaj dalej
Pieczęć elektroniczna w KSEF

Pieczęć elektroniczna – czym jest i jak ją uzyskać?

W dobie cyfryzacji i przenoszenia biznesu do przestrzeni wirtualnej, narzędzia takie jak pieczęć elektroniczna stają się niezbędne dla sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania firm. Pieczęć elektroniczna oraz kwalifikowana pieczęć elektroniczna to terminy, które coraz częściej pojawiają się w kontekście obiegu dokumentów elektronicznych. Ale co dokładnie oznaczają i jakie korzyści mogą przynieść Twojej organizacji?

Czytaj dalej
Numer KSeF w płatnościach

Numer KSeF w płatnościach – Obowiązek użycia

Wśród wielu zmian, jakie wprowadza Krajowy System e-Faktur, jedną z istotniejszych jest obowiązek używania numeru KSeF przy realizacji płatności. W niniejszym artykule przybliżymy, czym jest numer KSeF, jakie elementy zawiera jego format, oraz jakie znaczenie ma w kontekście dokonywania przelewów.

Czytaj dalej
KSEF - praca biur rachunkowych

KSeF – Jak wpłynie na pracę biur rachunkowych?

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) będzie miało znaczący wpływ na funkcjonowanie biur rachunkowych w Polsce, przynosząc zarówno wyzwania, jak i korzyści. KSeF, który stanie się obowiązkowy od 1 lipca 2024 roku, wymaga od przedsiębiorców i biur rachunkowych odpowiedniego przygotowania do nowych realiów fakturowania elektronicznego​​.

Czytaj dalej
KSEF a data wystawienia faktury

Data wystawienia faktury a KSeF

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przynosi zmiany w obszarze wystawiania faktur, ich korygowania oraz procedur dotyczących not korygujących. W nowym systemie, data wystawienia faktury ustrukturyzowanej jest ściśle związana z momentem przesłania faktury do KSeF, niezależnie od daty wskazanej przez podatnika w treści dokumentu. To znaczy, jeśli faktura została przesłana do systemu dzień po dacie wskazanej na fakturze, to jako oficjalna data wystawienia przyjmowana jest data przesłania do systemu​​.

Czytaj dalej
KSeF - od kiedy obowiązkowy

KSeF - od kiedy obowiązkowy? Wszystko, co musisz wiedzieć

Wprowadzenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w Polsce stanowiło temat wielu dyskusji i spekulacji. Początkowo zaplanowane na 1 lipca 2024 roku, wdrożenie systemu w formie obowiązkowej zostało przełożone na nieokreślony czas. Decyzja ta wywołała wiele pytań wśród przedsiębiorców oraz osób związanych z branżą księgowości.

Czytaj dalej
KSEF - samofakturowanie

Jak działa samofakturowanie w KSeF

Samofakturowanie w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF) zachowuje swoje fundamentalne założenia, pozwalając nabywcy wystawiać faktury w imieniu i na rzecz sprzedawcy. Mechanizm ten, znany z przepisów ustawy o VAT, nie ulega zmianie pod wpływem wprowadzenia KSeF.

Czytaj dalej
KSEF - Faktura ustrukturyzowana

Faktura ustrukturyzowana - wszystko, o czym musisz wiedzieć

Czy wiesz, że Polska, wdrażając Krajowy System e-Faktur (KSeF), stała się częścią awangardy cyfryzacji procesów księgowych w Europie? Ta inicjatywa, choć może wydawać się zwykłym krokiem ku digitalizacji, faktycznie otwiera nowy rozdział w historii fakturacji, wprowadzając ustrukturyzowane faktury elektroniczne, które zmienią sposób, w jaki przedsiębiorcy zarządzają dokumentacją sprzedaży.

Czytaj dalej
KSEF - uwierzytelnienie podmiotów

Uwierzytelnianie podmiotów w KSeF

Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanowi nowoczesne rozwiązanie dla przedsiębiorców, umożliwiające elektroniczne wystawianie, odbieranie oraz przechowywanie faktur. Aby móc wykorzystać potencjał tego systemu, niezbędne jest zalogowanie do KSeF i przejście procesu uwierzytelnienia, co stanowi podstawę do korzystania z Aplikacji Podatnika KSeF. Dzięki temu procesowi, użytkownik może nadawać uprawnienia do swojego konta oraz zarządzać obiegiem faktur elektronicznych.

Czytaj dalej
KSEF - podpis kwalifikowany

Podpis kwalifikowany – czym jest i jak go uzyskać?

W dzisiejszych czasach cyfryzacja procesów biznesowych i administracyjnych stała się nie tylko wygodą, ale także koniecznością. W tym kontekście kluczową rolę odgrywa elektroniczny podpis kwalifikowany. To narzędzie, które zapewnia tożsamość cyfrową i pozwala na bezpieczną wymianę dokumentów w przestrzeni wirtualnej. Jego zastosowanie jest szerokie i obejmuje zarówno sektor prywatny, jak i publiczny. Ale czym dokładnie jest ten podpis i jak można go uzyskać?

Czytaj dalej
KSEF - profil zaufany

Profil zaufany – czym jest i jak go uzyskać?

Profil Zaufany stanowi kluczowy element umożliwiający obywatelom sprawne i bezpieczne korzystanie z usług publicznych online. Jest to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości w systemach e-administracji, która upraszcza i przyspiesza wiele procesów administracyjnych. W tym artykule przyjrzymy się, czym jest Profil Zaufany, jak można go uzyskać oraz jakie korzyści niesie za sobą jego posiadanie.

Czytaj dalej
KSEF obowiązkowy

KSeF obowiązkowy – jak przygotować swoją firmę?

Zbliża się termin, kiedy Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy. Przedsiębiorcy w całej Polsce muszą przygotować się na nowe wyzwania i zmiany w procesach fakturowania. W artykule przybliżymy, od kiedy e-faktura stanie się obowiązkiem i jak najlepiej dostosować swoją działalność do nowych regulacji.

Czytaj dalej
KSeF a bezpieczeństwo

KSeF a bezpieczeństwo – czy przedsiębiorcy mają się czego obawiać?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur wywołuje pytania dotyczące bezpieczeństwa danych wśród przedsiębiorców. Centralizacja procesu wystawiania i odbierania faktur w jednym systemie może budzić obawy o ochronę danych oraz ryzyko cyberataków. W tym artykule szczegółowo przyjrzymy się, jak KSeF działa i jakie ma implikacje dla bezpieczeństwa danych firmowych.

Czytaj dalej
KSEF - nadawanie uprawnień

Jak nadać uprawnienia w KSeF?

Krajowy System e-Faktur wprowadza rozwiązania, które zmieniają sposób, w jaki funkcjonuje proces wystawiania faktur w Polsce. Jednym z kluczowych elementów korzystania z systemu KSeF jest zarządzanie uprawnieniami. W tym artykule omówimy, jak dokładnie nadać uprawnienia w Krajowym Systemie e-Faktur i dlaczego jest to istotne dla przedsiębiorców.

Czytaj dalej
KSeF a PEF – najważniejsze różnice

KSeF a PEF – najważniejsze różnice

W obliczu dynamicznie rozwijającej się cyfryzacji procesów księgowych i fakturacji pojawiają się pytania dotyczące różnic między dwoma kluczowymi systemami: Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF) oraz Platformą Elektronicznego Fakturowania (PEF). W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym różnicom między tymi systemami.

Czytaj dalej
KSEF - nota korygująca

Nota korygująca w KSeF – czy i jak można ją wystawić?

Zmiany wprowadzone przez Krajowy System e-Faktur (KSeF) mają znaczący wpływ na procesy fakturowania, w tym na kwestie związane z korektami. Nota korygująca, będąca ważnym narzędziem w poprawianiu błędów na fakturach, wymaga szczególnego uwzględnienia w nowym systemie. Czy w KSeF jest możliwe wystawienie noty korygującej? Jakie są alternatywy i wymogi dotyczące korekt? Przeanalizujemy to w niniejszym artykule.

Czytaj dalej
KSEF - faktury ustrukturyzowane

Faktury ustrukturyzowane 2024 a KSeF – Wszystko, o czym musisz wiedzieć

Wraz z rozwojem Krajowego Systemu e-Faktur faktury ustrukturyzowane stały się kluczowym elementem procesu fakturowania w Polsce. Przedsiębiorcy i księgowi muszą zrozumieć, co to jest faktura ustrukturyzowana i jakie zmiany niesie ze sobą jej wprowadzenie. W tym artykule omówimy wszystko, co należy wiedzieć o fakturach ustrukturyzowanych w kontekście KSeF.

Czytaj dalej
E-faktury w systemie KSEF

Jak wygląda rejestrowanie faktur w KSeF?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to znaczący krok na drodze do cyfryzacji procesów księgowych w Polsce. Przedsiębiorcy, stając przed wyzwaniem adaptacji do nowych przepisów, często zadają sobie pytanie: od kiedy faktury online będą obowiązkowe oraz jak wygląda proces rejestrowania faktur w tym systemie?

Czytaj dalej
KSEF - kary

Kary za KSeF – Czy będą? I jakie?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w Polsce to znaczący krok w kierunku cyfryzacji procesów finansowych. Z tymi zmianami pojawiają się jednak pytania dotyczące potencjalnych kar za nieprzestrzeganie nowych przepisów. W tym artykule przyjrzymy się, jaka może być konsekwencja niezastosowania się do wymagań KSeF oraz kara za nie wystawienie faktury w systemie.

Czytaj dalej
KSEF - awaria systemu

Krajowy System e-Faktur – co w przypadku awarii systemu?

 

Krajowy System e-Faktur to innowacyjne rozwiązanie w dziedzinie rozliczeń podatkowych w Polsce. System ten wprowadza liczne korzyści, ułatwiając przedsiębiorcom proces wystawiania faktur oraz upraszczając sprawy związane z podatkami. Jednak, jak w przypadku każdego systemu informatycznego, również KSeF może ulegać awariom. Warto wiedzieć, co robić w takiej sytuacji i jakie są zasady postępowania.

 

 

Czytaj dalej
KSEF - czy przedsiębiorcy są gotowi?

Czy przedsiębiorcy są gotowi na KSeF? Raport WEBCON

Krajowy System e-Faktur (KSeF) ma na celu uproszczenie i usprawnienie wymiany dokumentów finansowych między firmami oraz organami administracji publicznej. Choć system oferuje wiele korzyści, kluczowe pytanie brzmi: czy polscy przedsiębiorcy są na niego gotowi? W celu odpowiedzi na to pytanie przyjrzyjmy się raportowi WEBCON oraz aktualnej sytuacji na rynku.

Czytaj dalej
KSEF przełożony na 2025

KSeF przełożony z powodów bezpieczeństwa! E-faktury najwcześniej od 2025

W dniu 19 stycznia 2024 r. odbył się briefing prasowy z udziałem ministra finansów Andrzeja Domańskiego. Minister ogłosił, że planowane na ten rok wprowadzenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w Polsce zostanie opóźnione. Zidentyfikowano istotne błędy w systemie, które dotyczą kodu, funkcjonalności i wydajności, uniemożliwiając wprowadzenie obowiązkowego e-fakturowania ani od 1 lipca 2024 r., ani nawet do końca tego roku.

Czytaj dalej
Od kiedy KSeF

Obowiązkowy KSeF – od kiedy?

Od kiedy KSeF będzie obowiązkowy? To pytanie, które ostatnimi czasy staje się coraz bardziej aktualne wśród podatników VAT w Polsce. Krajowy System e-Faktur wkracza na nowy etap, przechodząc od dobrowolności do obowiązku. Zmiany te wprowadzają nowe wymogi dla przedsiębiorców, dlatego ważne jest, aby dobrze zrozumieć, kto ma obowiązek wystawiać e-faktury i jakie konsekwencje niesie to dla biznesu.

Czytaj dalej
Obowiązkowa e-fakura

Obowiązkowa e-faktura w Polsce a Komisja Europejska

W ostatnich latach, w kontekście cyfryzacji procesów biznesowych, Polska podjęła decyzję o wprowadzeniu obowiązkowych e-faktur. Decyzja ta, będąca częścią szerszej inicjatywy cyfryzacji w Unii Europejskiej, ma na celu ułatwienie procesów księgowych i zwiększenie transparentności podatkowej. Warto przyjrzeć się, jakie są implikacje tej zmiany, od kiedy KSeF staje się obowiązkowy, oraz jak Komisja Europejska odnosi się do tych działań.

Czytaj dalej
KSEF - czym jest

KSeF – czym jest i dlaczego jest tak ważny?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to innowacyjne rozwiązanie w polskim systemie podatkowym, które rewolucjonizuje sposób wystawiania i zarządzania fakturami. Jest to odpowiedź na rosnącą potrzebę cyfryzacji i automatyzacji procesów finansowych. Co to jest KSeF i dlaczego stał się tak ważny dla przedsiębiorców oraz administracji skarbowej?

Czytaj dalej
Czy KSeF zastąpi JPK VAT

Czy KSeF zastąpi JPK_VAT?

W obliczu wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy system ten zastąpi obecnie funkcjonujący Jednolity Plik Kontrolny dla VAT (JPK_VAT). W tym artykule wyjaśnimy, jak wprowadzenie e-faktur online wpłynie na obecny system rozliczeń VAT i co to oznacza dla przedsiębiorców?

Czytaj dalej
KSEF - bezpieczeństwo firmy

Czy KSeF jest bezpieczny dla Twojej firmy?

W obliczu cyfryzacji procesów księgowych, wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: czy system KSeF jest bezpieczny?Krajowy System e-Faktur jako nowoczesny system fakturowania, został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie danych i transakcji. Już na etapie rejestracji i logowania, każdy użytkownik systemu przechodzi przez szczegółową weryfikację tożsamości oraz uprawnień, co jest kluczowe dla ochrony przed nieuprawnionym dostępem.

Czytaj dalej
Co to jest KSEF

Co to jest KSeF?

Krajowy System e-Faktur, nazywany w skrócie KSeF jest systemem teleinformatycznym służącym do wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych. KSeF wykorzystywany jest także do oznaczania faktur numerem identyfikującym przydzielonym przez sam program oraz weryfikowania zgodności faktur z określonym wzorem.

Czytaj dalej
Ksef dla przedsiębiorców

KSeF, na czym polega zmiana dla przedsiębiorców?

Wprowadzenie systemu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to znacząca zmiana w polskim systemie podatkowym. Nie wcześniej niż od 1 stycznia 2025 roku, każda faktura musi być wystawiana w formie ustrukturyzowanej. Jakie wyzwania i korzyści przyniesie to przedsiębiorcom?

Czytaj dalej
Wdrożenie KSEF w firmie

Jak przygotować firmę na KSeF?

KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur to platforma służąca do wystawiania i odbierania faktur drogą elektroniczną. Dokumenty przyjmują ustrukturyzowany format XML. W efekcie faktury pobrane z KSeF mają formę nieczytelnego zestawu danych, co uniemożliwia ich natychmiastową weryfikację. Niezbędne będzie oprogramowanie, pozwoli na dalszy obieg dokumentów.

Czytaj dalej

Sprawdź, jak przygotować firmę do KSeF

Lorem ipsum in tempus tempor amet elit gravida nisi laoreet eu massa nec ornare laoreet et ut ut turpis tempus ac egestas scelerisque ultrices ut.

Sprawdź za darmo